جواب بازنویسی درس هشتم پایه هشتم صفحه 86



جواب بازنویسی درس هشتم پایه هشتم صفحه 86 







متن بازنویسی شده به زبان فارسی معیار :
وقتی به زبان فارسی فکر می کنم ، فردوسی را به یاد می آورم و با خود می گویم : این مرد چه خدمت بزرگی به کشور ایران کرد . از زبان فارسی حمایت کرد و برای همه ی مردم ایران مانند مادری مهربان بود .

 

زبان فارسی در ایران و جهان بسیار استفاده می شود و با زبان های دیگر هم کلمات را داد و ستد می کند . این داد و ستد باعث می شود تا قدرت زبان فارسی بیشتر شده و برای همیشه پابرجا بماند .

به غیر از فردوسی ، بوعلی ، فارابی ، سعدی ، مولوی ، حافظ ، جامی و ملاصدرا در گذشته به رشد زبان فارسی کمک کردند و در دوره ما شهریار ، مطهری ، حسابی و … .





 

متن اصلی :

هر وقت می شینم به زبان فارسی فکر می کنم ، فردوسی به یادم میاد و با خود میگم این مرد چقدر بزرگ بود و چه خدمت عظیمی به کشور ایران کرد . زبان فارسی رو ، زیر چتر خودش درآورد و همه ی مردم این سرزمین را و مانند مادر مهربان بود در طول تاریخ برای همه .

زبان فارسی ، یه عالمه همراه و همنشین داره در گوشه و کنار ایران و جهان و با همه ی گویش ها و لهجه های ایرانی ، همیشه داد و ستد و رفتاری دوستانه داره . فارسی و دیگر زبان های ایرانی کلمه هایی را به هم قرض می دن و از توانایی های همدیگه بهره می گیرن و این باعث می شه هر دو طرف ، همیشه قوی و پابرجا باشن .

غیر از فردوسی ، بزرگان دیگه هم به زبان و فرهنگ کشور ایران یاری رساندن ، بوعلی ، فارابی ، سعدی ، مولوی ، حافظ ، جامی ، ملاصدرا ، تا زمان ما شهریان ، مطهری ، حسابی و … ، همه ی این استادان ، فرزندان این میهن عزیز هستن که در دامن فرهنگ ایران اسلامی و زبان فارسی ، پرورش یافتن .