انشا محمد حسین فهمیده


انشا محمد حسین فهمیده



محمد حسین فهمیده ، در سال 1346 در خانواده ای مذهبی در قم به دنیا آمد . او دوران کودکی را در کنار خانواده اش سپری کرد .

محمد حسین تا چهارم ابتدایی را در قم می گذراند ، سپس به همراه خانواده اش به کرج مهاجرت کرد و تحصیلات خود را در آنجا ادامه داد .

 




محمد حسین ، خوش اخلاق ، شجاع ، باغیرت و کوشا بود و علاقه ی زیادی به خط امام داشت . او با اینکه هنوز به سن تکلیف نرسیده بود ، نماز می خواند و احترام خاصی برای والدینش قائل بود .

این نوجوان غیور ایرانی در فعالیت های سیاسی  علیه شاه شرکت می کرد از جمله اینکه در سن حدود ده تا یاده سالگی اعلامیه های امام خمینی را پخش می کرد . در تظاهرات انقلاب اسلامی در زمستان 1357 شرکت کرد و در درگیری های منطقه خوزستان نیز حضور  داشت .


امام بزرگوار از این نوجوان 13 ساله به عنوان رهبر یاد کرده اند و بدین گونه نام و یاد او ، منشا حماسه های بزرگ شد . او با وجود سن کم ، خود را به خرمشهر رساند و برای جلوگیری از پیشروی دشمن به خود نارنجک بست و زیر تانک های دشمن رفت و با این اقدام شجاعانه مانع بزرگی برای دشمن ایجاد کرد .

روز هشتم آبان به یاد این نوجوان شجاع ایرانی روز بسیج دانش آموزی نامیده شد . پیکر بی جان محمد حسین فهمیده در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شده است اما یاد او تا ابد در ذهن مردم ایران زنده خواهد ماند .

 

نظر شما در مورد این انشا چی هست ؟ نظر بزارید


این انشا اختصاصی بوده و کپی برداری بدون ذکر منبع در سایت شما پیگرد قانونی دارد