انشا فصل بهار


 انشا فصل بهار

بعد از فصل سرد زمستان همه مردم منتظر آمدن بهار و عید نوروز هستند . در اواخر فصل زمستان مردم خانه تکانی می کنند و با خرید وسایل پذیرایی به استقبال عید نوروز می روند .

 

 

برای ما تمیز بودن خانه در هنگام عید نوروز و استقبال از مهمان ها خیلی مهم است . ما آنقدر مشغول کارهای عید نوروز می شویم که از آمدن فصل شگفت انگیز بهار غافل می شویم . بهار فصلی است که درختان از خواب زمستانی بیدار می شوند ، گل ها شکوفه می زنند ، مورچه ها از لانه هایشان بیرون می آیند ، لانه هایشان را تمیز می کنند و مشغول جمع کردن آذوقه برای فصل زمستان می شوند .

 

با آمدن فصل بهار هوا گرم تر می شود و ما لباس های زمستانی مان را می شوییم و در بقچه می گذاریم و لباس های تابستانی را از بقچه بیرون می آوریم . در تعطیلات عید نوروز رسم است که اول کوچکترها به دیدار بزرگترها می روند و بعد از آن هم بزرگترها به کوچکترها سر می زنند . این یکی از آدابی است که از آن می توان احترام به بزرگترها را یاد گرفت .

یکی از شیرینی های عید نوروز برای بچه ها عیدی است . بچه ها از گرفتن عیدی از بزرگترها ذوق می کنند و خوشحال می شوند . یکی دیگر از جذابیت های فصل بهار ، باریدن باران و رسیدن میوه های خوشمزه مانند زردآلو ، چاقاله بادام و … در این فصل است .


دانش آموزان در تعطیلات نوروزی فصل بهار می توانند درس هایشان را مرور کنند تا برای امتحاناتی که در اواخر فصل بهار فرا می رسد بسیار آماده تر شوند و نمره های خیلی خوبی بگیرند . در اواخر فصل بهار هوا گرمتر می شود و اکثر مردم کولرهایشان را ظهرها روشن می کنند . در فصل بهار برعکس زمستان روزها بلند و شب ها کوتاه می شوند .