انشا خانه پایه هفتم صفحه 30

انشا خانه پایه هفتم صفحه 30 کتاب مهارت های نوشتاری

با استفاده از روش طبقه بندی کردن موضوع ، متنی با یکی از موضوع های زیر بنویسید :
* خانه

حتما جمله ی "هیچ جا خانه خود آدم نمی شه " را تا حالا شنیدید . خانه ی هر شخص راحت ترین مکان برای اوست .

هر خانه فارغ از کوچک یا بزرگ بودن در شهر یا روستا بودن امکاناتی دارد که باعث می شود راحت ترین جا برای صاحب خانه باشد .


 

درب خانه اولین چیزی است که از بیرون خانه قابل مشاهده است و افراد برای ورود به هر خانه ای باید از درب آن وارد شوند . هر چند در زمان های قدیم برخی از خانه ها درب نداشته اند ولی الان تقریبا تمام خانه ها چه در شهر و چه در روستا دارای درب ورودی هستند .


پنجره ی خانه هم از بیرون خانه و هم از داخل خانه قابل مشاهده است . معمولا پنجره ها را برای روشنایی داخل خانه می سازند وجود چند پنجره داخل یک خانه باعث می شود هوا در داخل خانه به جریان بیافتد و خانه را در فصل گرما تا حدودی خنک می دارد .


امروزه برای استراحت تقریبا در همه ی خانه ها یکی از اتاق ها را به عنوان اتاق خواب در نظر می گیرند و درون آن تختخواب یا رختخواب ها را قرار می دهند و اکثر مردم شب را تا صبح در این اتاق می خوابند و استراحت می کنند یا ممکن است برای خواب بعد از ظهر به این اتاق مراجعه کنند .


اتاق پذیرایی یا نشیمن در داخل خانه برای پذیرایی از مهمان ها استفاده می شود . معمولا وسایل پذیرایی و میز و صندلی برای نشستن درون این اتاق وجود دارد . مهمان ی نوروزی یا شب یلدا درون این اتاق دور هم جمع می شوند و از آن ها پذیرایی می شود .


بر خلاف زمان قدیم که مردم برای استحمام به حمام عمومی مراجعه می کردند امروزه تمام خانه ها حمام و توالت دارند . در برخی از خانه ها این دو از هم جدا هستند و در بعضی دیگر این دو با هم هستند که این به خاطر بزرگی یا کوچکی زمین خانه است .


خانه هایی که حیاط بزرگی دارند و در حیاط هم باغچه های پر از درخت و گل و گیاه هست ، حیاط خانه آرامش بی نظیری دارد . ترکیب طبیعت و فضای شخصی احساس بسیار شادی را برای صاحب خانه به ارمغان می آورد .


خانه با تمام امکانات کم و زیادش آرامش بخش ترین مکان برای هر شخصی است و هیچ جا خانه خود آدم نمی شه !