انشا درباره عینک با روش طبقه بندی

انشا عینک پایه هفتم صفحه 30 کتاب مهارت های نوشتاری


با استفاده از روش طبقه بندی کردن موضوع ، متنی با یکی از موضوع های زیر بنویسید :

* عینک


عینک یکی از وسایلی است که توسط بشر اختراع شده و فقط انسان ها از آن استفاده می کنند . افرادی که در بینایی دچار مشکل شده اند از انواع گوناگون عینک استفاده می کنند و بینایی خود را بهبود می بخشند . هم چنین بعضی افراد برای زیبایی و جلوگیری از مضرات نور خورشید از عینک آفتابی استفاده می کنند . 

عینک ها دو قاب از جنس فلز یا کائوچو دارند که عدس های عینک را نگه می دارند . این قاب ها هر کدام یک دسته دارند که هر دسته روی یک گوش قرار می گیرد و به این ترتیب عینک روی صورت نگه داشته می شود . 


عینک های آفتابی برای مراقبت از چشم در برابر اشعه های مضر خورشید ساخته شده اند ، اگر چه برخی از افراد برای زیبایی از آن ها استفاده می کنند . 


عینک های طبی ، عینک هایی هستند که برای درمان مشکلات بینایی چشم ساخته می شوند و به رفع معایب دوربینی ، نزدیک بینی و لوچی چشم کمک می کنند . 


عینک های صنعتی و حفاظتی عینک هایی هستند که در برخی صنایع مانند جوشکاری ، آهنگری ، رادیولوژی و ... برای محافظت از چشم در برابر اشعه های مضر ساخته می شوند . 


عینک های ورزشی ، عینک هایی هستند که برای مصارف ورزشی استفاده می شوند از جمله این عینک ها می توان به عینک شنا ، عینک دوچرخه سواری و ... اشاره کرد . 


عینک های خاص عینک هایی هستند که توسط افراد خاص استفاده می شود مانند عینک نابینایان ، عینک های سمعک دار برای ناشنوایان و ...



عینک ها در مدل ها و کاربردهای مختلفی ساخته می شوند و از وسایل ضروری زندگی انسان ها به شمار می روند 




نظر شما درباره ی این انشا چی هست ؟ نظر بزارید ممنونم



این انشا اختصاصی بوده و کپی برداری از آن برای سایت های دیگر ممنوع است .