انشا درباره آسمان شب پایه هفتم

انشاء درباره ی آسمان شب برای کلاس هفتم کتاب مهارت های نوشتاری

انشا پایه هفتم با موضوع آسمان شب


آسمان شب با ظاهر شدن ماه و ستارگان نورانی با وجود تاریکی و سیاهی بسیار زیبا و چشم نواز است . 


در شب هایی که ابری نیست وقتی به آسمان نگاه کنیم ، ستاره هایی را می بینیم که نورانی هستند و بعضی از آن ها چشمک می زنند . زیباترین چیزی که در آسمان شب هست همین ستاره های نورانی و زیبا هستند . 



ستاره ها در قسمتی از عمرشان به علت شیمیایی می درخشند که این درخشندگی از زمین با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است . چشم ظاهری حدود 6000 ستاره را می تواند ببیند . 


در طول عمر ستاره ، قطر و دمای آن تغییر می کند و ستاره ها قطر و دمای ثابتی ندارند . هر ستاره دارای عمر متفاوتی است که به نوع آن بستگی دارد . ستارگان بزرگ با نور زیاد عمر کمتری نسبت به ستاره های کوچک با نور کمتر دارند . 


از نظر تاریخی ستاره ها در طول تاریخ و برای تمدن های مختلف اهمیت زیادی داشته اند و گاهی ستاره ها بخشی از آیین مذهبی بوده اند . در قدیم برای ناوبری فلکی و جهت یابی از آن ها استفاده می شده است . 



ابن سینا ستاره را چنین تعریف می کند : جسمی است بسیط ، کروی که جایگاه طبیعی آن در فلک است . روشنی می بخشد و قابل کون و فساد نیست . برفراز مرکز ، بی آنکه بر آن احاطه داشته باشد در حرکت است . 



ستاره سهیل یا پَرَک درخشان ترین ستاره صورت فلکی شاه تخته است که به سختی و فقط در برخی مواقع قابل مشاهده است دلیل ورود نام این ستاره به شکل ضرب المثل ِ "ستاره سهیل شدی " به فرهنگ فارسی همین کم پیدا بودن آن است . 


انشا مرتبط :

انشا درباره آسمان شب


نظر شما درباره ی این انشا چی هست ؟ نظر بزارید ممنونم


این انشا اختصاصی بوده و کپی برداری از آن برای سایت های دیگر ممنوع است .