انشا ایران


انشا در مورد ایران کلاس هفتم


انشا در مورد ایران کلاس هفتم



ما مردمان سرزمین ایران اسلامی با شنیدن نام ایران باید به ایرانی بودنمان و گذشته دیرینه و درخشان خود ببالیم . 


سرزمین ایران در گذشته شامل شهرها و کشورهای زیادی بوده است که از سمت شرق از هند و از غرب تا مصر پهناوری ایران ادامه داشته است ولی امروزه آن ها از ایران جدا شده اند که شاید دلیل آن بی فکری و بی کفایتی پادشاهان آن دوره باشد . 


پرچم کشور ما ایران دارای سه رنگ سبز ، سفید و قرمز می باشد که هر رنگی دارای معنا و مفهومی خاص است مثلا رنگ سبز نشان دهنده ی اسلام و رنگ سفید نشان صلح و رنگ قرمز آن به معنای رشادت و دلاوری می باشد .


کشور ما از نظر منابع از لحاظ نفت و گاز بسیار غنی می باشد و نفت را به عنوان سرمایه ملی کشورمان می دانیم .اما با کوچک تر شدن پهناوری ایران شاید که ما ایرانی ها ناراحت به نظر برسیم ولی شاید یک کشور با پهناوری مناسب را بتوان بهتر کنترل نمود و امنیت آن را فراهم کرد . 


گذشته ی ایرانیان مملو از درخشش و کارهای بزرگی است که بزرگ مردان آن نظیر ابوعلی سینا ملقب به شیخ الرئیس همه چیز دان ، پزشک ، ریاضی دان ، منجم ، فیزیک دان ، شیمی دان ، روانشناس ، جغرافی دان ، زمین شناس ، شاعر ، منطق دان و فیلسوف ایرانی در گذشته کارهای بسیار بزرگی انجام داده اند که بعدها کتاب های بی نظیر این دانشمند بزرگ را اروپاییان در کشورهایشان ترجمه کرده اند و بسیار پیشرفته شده اند . 


در هر نفر از ما مردمان ایران زمین استعدادهای درخشانی نهفته است که باید آن ها را کشف کنیم  و آن ها را به کار ببندیم و با درس گرفتن از گذشتگانمان ، آینده ای بسیار درخشان به ارمغان بیاوریم . 



نظر شما درباره ی این انشا چی هست ؟ نظر بزارید ممنونم


این انشا اختصاصی بوده و کپی برداری از آن برای سایت های دیگر ممنوع است .