انشا درباره ایران با ریز موضوع مشاغل 

انشا درباره ایران با ریز موضوع مشاغل

انشا ایران پایه هفتم 



مقدمه :

مردمان سرزمین ایران از راه های مختلفی امرار معاش می کنند . برخی از مردم در شهرهای بزرگ و برخی از مردم در روستاها زندگی می کنند و به کارهای مشابه یا مختلفی مشغول هستند و کسب درآمد می کنند . 

برخی از مشاغل موجود در روستاها با مشاغل موجود در شهرها یکسان هستند که به عنوان نمونه می توان شغل های نانوایی ، میوه فروشی و پیرایشگری و ... را نام برد . 


نانواهایی که در روستا نان می پزند اغلب خودشان زمین کشاورزی دارند که در آن گندم می کارند ، سپس گندم را به آرد تبدیل کرده و برای پختن نان از آن استفاده می کنند . اما نانوایی هایی که در شهر کار می کنند آرد را از مردم روستا یا دولت خریداری می کنند و فقط آرد را به نان تبدیل می کنند و می فروشند و به این صورت درآمد کسب می کنند . 


میوه فروشی ها در روستا اغلب خودشان زمین های کشاورزی دارند که درخت ها و میوه های مختلفی را در آن می کارند و پس از برداشت محصول آن را می فروشند در مقابل میوه فروشی ها در شهرهای بزرگ میوه ها را از مردم روستا یا میدان تره بار خریداری می کنند و فقط با فروش میوه های خریداری شده درآمد کسب می کنند . 


شغل های متفاوتی در شهر و روستا را می توان نام برد . مثلا در روستاها بیشتر کار آن ها کشاورزی ، دامپروری ، پرورش زنبور عسل ، حصیر بافی است و در روستاهای اطراف دریا یا دریاچه ها صید ماهی و قایق سازی را می توان نام برد . 


کار کردن در روستاها و هوای پاک سرشار از لذت فوق العاده می باشد . اما در شهرها در طی سالیان گذشته به دلیل وجود کارهای بیشتر بسیاری از مردم روستاها به شهرها مهاجرت کرده اند . 


با توجه به اینکه شغل های زیادی در شهرها وجود دارد ، فرد باید تخصص در آن شغل را داشته باشد تا بتواند در آن مشغول به کار شود . مثلا بعضی از کارها که در شهرها وجود دارند مانند راننده تاکسی می بایست ، به حرفه رانندگی تسلط داشته باشد . و یا شخصی که می خواهد در دادگاه به عنوان وکیل یا قاضی مشغول به کار شود باید به حرفه حقوق تسلط کامل داشته باشد . 

بند نتیجه :

در کشور ما ایران بسیار کارهای متنوعی وجود دارد که ما با درس خواندن و یا از طریق کسب تجربه می توانیم کارهایی پیدا کنیم که به آن علاقه مند هستیم و با آن درآمد کسب کنیم . 



نظر شما درباره ی این انشا چی هست ؟ نظر بزارید ممنونم


این انشا اختصاصی بوده و کپی برداری از آن برای سایت های دیگر ممنوع است .