کتاب مهارت های نوشتاری پایه نهم با موضوع انشاء شانس


انشا در مورد شانس


شانس ؟ایا شانس واقعیت دارد و پدیده ای به اسم شانس وجود دارد؟

پدیده شانس ، ایا منطقیه که بگیم من ادم خوش شانسیم یا بد شانس ، نمیدونم ازهرکی هم سوال میکنم نه ردش میکنه و نه قبولش داره
من خیلی از وقتا به این پدیده اعتقاد پیدا میکنم ، مثلا بعضی وقتا بخصوص وقته.امتحانا یهو میبینی یه معجزه میشه و سوالات امتحانم همونایی هستند که خونده بودم ویا یهو یه تقلب از طرفه یکی از بچه های بامعرفت کلاس به دستم میرسه اونجاست که میگم شانس با من یار بوده
یا اینکه وقتی امتحانم یا کاری که میخام انجام بدم درست وحسابی از پسش برنمیام میگم شانس نیوردم یا شانس نداشتم
ولی خوب که فکر میکنم به این نتیجه میرسم که شانس یه پدیده درونی است و به افکار مثبت و منفی خوده انسان بستگی داره
، واینکه میگم شانس اوردم یا نه اونم مربوط به همین افکاره ماست
بعضی وقتا هم به تلاشی که برای انجام کار میکنیم داره
مثلا وقتی میبینیم کسی تو کارش موفق تره میگیم چه شانسی اورده طرف ولی فکره اینو نمیکنیم که چقد برای رسیدن به این جایگاهی که هست تلاش کرده و زحمت کشیده و زود ربطش به شانس میدیم .
بعضی وقتا هم شانس و قسمت رو کنارهم میزاریم مثلا وقتی کسی تصادف میکنه و اتفاقی برایش میفته میگیم این اتفاق شانسش بوده ، یا اینکه قسمتش بوده این اتفاق واسش بیفته .
اما اینجا به این فک نمی کنیم که اگه اون شخص احتیاط کرده بود شاید این اتفاق برایش نمیفتاد .








ولی خب بعضی وقتا هم یه اتفاقاتی میفته که خارج از اختیار ماست و اصلا انتظارشو نداریم مثلا برنده شدن یه ماشین 200میلیونی در یه قرعه کشی بزرگ
خوب تو این قضیه باز میشه گفت اون نظرم که گفتم بستگی به افکار و تلاش انسان داره رد میشه ،اخه هرچقد هم بتونم مثبت فک کنم و بگم من برنده میشم قطعا برنده نمیشم و این خودش میتونه یه شانس باشه


نظر شما در مورد این انشا چی بود ؟ نظر بزارید


این انشا اختصاصی بوده و کپی کردن بدون ذکر منبع در سایت های دیگر هم حرام و هم پیگرد قانونی دارد