انشا با موضوع ماه محرم


انشاء زیبا و جدید در مورد ماه محرم


محرم

شهر سیاه پوش شده است. همه جا را که می­نگری می­توانی سایه غم و اندوه را ببینی. شهر در سوگ کسی است که بعد از سال­ها، هنوز داغ او از بین نرفته است. این شهر در سوگ اما حسین است. آری به راستی ماه محرم است. محرم با تمام شکوهش فرارسیده است و من را نیز سیاه پوش و عزادار کرده است. امام حسین برای امری ناجوان مردانه به همراه 72 تن از یارانش که بزرگان امت اسلام بودند کشته شد. و هیچ­ کس یاری­گر او نبود. مردم کوفه به امام خیانت کردند و او را تنها گذاشتند و یزید به خاطر اینکه امام حسین با او بیعت نکرد، دستور مرگ  امام حسین  و یارانش را داد. آن بزرگواران را در تشنگی بی­حد و اندازه­ایی قرار دادند. تعداد آن­ها محدود بود در حالی که لشکر دشمن بی­شمار بود محرم سراسر نمایانگر ظلم و جور و بیداد کسانی است که در ظاهر لباس اسلام به تن داشتند ولی در واقع دشمنان دین و اسلام بودند. آن­ها کسانی بودند که به خاندان پیامبر بی­احترامی کردند، بسیاری را کشتند و دیگران را به اسارت بردند. محرم سرشار از آموزش  است. امام به من آموخت هر چند مشکلات سخت و زیاد بودند و من تنها بودم باید مقاومت کنم. حتی اگر بهترین کسانم به من خیانت کنند ناامید نباشم و حتی اگر مرگ به سراغم بیاید از آرمانم دل نکنم. آرمانی که به خاطر آن همه چیز را حتی جان را از دست دهی چقدر با ارزش است. امام حسین طفل شش ماهش را فدای آرمان خود کرد. این آرمان چیزی جز اسلام راستین نبود. بیاییم از سراسر محرم درس بگیریم و گفتار و کردار امام را الگوی خود قرار دهیم




نظر شما در مورد این انشا چه بود ؟ نظر بزارید


این انشا اختصاصی بوده و کپی برداری بدون ذکر منبع در سایت های دیگر پیگرد قانونی دارد