همه می دانیم که سیزدهم آبان روز دانش آموز است اما شاید ندانیم که در این روز چه حوادثی اتفاق افتاده و چرا این روز را روز دانش آموز نامگذاری کرده اند .




در صبح سیزده ماه آبان 57 ، دانش آموزان به خاطر علاقه ی شدیدی که به امام خمینی رحمة الله علیه داشتند و همه ی آن ها از به زیر سلطه رفتن طاغوت راضی نبودند ، دست به راهپیمایی زدند و در دانشگاه تهران جمع شدند و شعارهایشان بر علیه رژیم شاه بود .

سربازان هم که وظیفه داشتند جلوی مردم را بگیرند به دانشگاه آمدند و با گازهای اشک آور به مردم حمله کردند ، اما دانش آموزان مقاوم دست از شعار دادن برنداشتند و بلکه با صدای بلندتری به اعتراضات خود بر علیه شاه ادامه دادند و ماموران نیز برای سرکوب کردن دانش آموزان ، آن مکان را تیرباران کردند که بسیاری از آن ها شهید و بسیاری مجروح شدند .

ما به خاطر این روز بزرگ که در 13 آبان ماه اتفاق افتاده است ، این روز را به نام روز دانش آموز می شناسیم . البته در این روز دو حادثه ی دیگر اتفاق افتاده است ؛ یکی تبعید شدن امام (ره) در همین روز (13 آبان ) به ترکیه و دیگری تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا در ایران که ما نمی توانیم بگوییم که فقط یکی از این اتفاقات مهم بوده بلکه همه ی آن ها مهم هستند .

بعدها پس از راهپیمایی های فراوان بالاخره مردم ایران نتیجه ی زحمت های خود را گرفتند و طعم شیرین پیروزی انقلاب اسلامی را چشیدند .

 

 

 نظر شما در مورد این انشا چی بود ؟ نظرتونو بگید


این انشا اختصاصی بوده و کپی کردن بدون ذکر منبع حرام است