انشا طبیعت تصویر نویسی



انشا طبیعت تصویر نویسی پایه هشتم – صفحه 23

 

 

آسمان آبی است . خالی از هر کلمه ای که از زیبایی آن بکاهد . دسته ای از پرندگان در آسمان پرواز می کنند و با هم سخن می گویند . دریاچه ای بزرگ و زیبا که اطراف آن را بوته های گل فرا گرفته است . بوته هایی با گل های رنگارنگ .





 

درسمت راست دریاچه ، آسیاب بزرگی دیده می شود . در کنار آسیاب خانه ای دوطبقه با سقف شیروانی است که نمای بیرونی آن از سنگ است . پنجره های خانه باز است و پرنده ای بر لبه ی یکی از پنجره ها نشسته و آواز می خواند . درختان بلندی دور تا دور خانه را احاطه کرده اند و زیبایی آن را به چشم می کشند . رو به روی خانه ، درون دریاچه ، قایقی کوچک و چوبی قرار دارد که سایه ی آن در دریاچه دیده می شود .

 

فصل بهار است ، آسمان زیباست و به طبیعت جلوه خاصی می بخشد . به هر کدام از این زیبایی ها که می اندیشی تنها به یک نتیجه می رسی ؛ خداوند بزرگ و بلند مرتبه که خالق آنهاست ، خالقی زیبا دوست و زیبا آفرین .

 

طبیعت حقیقتی است که در ظاهر حیات دارد . بسیار منظم و قانونمند است و شکل هایی که در آن یافت می شود نهایت درجه کمال هستند .

 

آسمان آبی و بسیار پهناور است و زیبایی شگفت آوری دارد . چرا که آفریدگار آن شگفت آور است . او آسمان را آفرید تا بشر در آن تفکر کند ، از زیبایی آن حیرت کند و از تغییرات آن لذت ببرد .

 

گل ها و گیاهان و سبزه زارها را آفرید ، تا بشر فرصت زندگی در کنار آنها را داشته باشد . زیبایی وصف ناپذیری به آنها داد تا انسان ها از آنها الگو بگیرند و بتوانند مانند آنها زیبا زندگی کنند .

 

دریاچه ها را بر روی فرش زمین پهن کرد ، تا مردم از آرامش یاد کنند و زندگی شان را آرام کند . دریاچه را مکانی برای زندگی آبزیان قرار داد و از آنها خواست که مانند دریاچه مهربان باشند و با یکدیگر خوب تا کنند .

 

خداوند طبیعت را به انسان ها بخشید و به آنها گفت که در آن تفکر کنند تا بلکه او را بهتر بشناسند . پروردگار هستی ، آسمان ، دریاچه ، گیاهان ، موجودات و … را آفرید و با هر یک پیامی را به ما رساند تا آن پیام ها را به کار بگیریم و بهترین زندگی را داشته باشیم .


انشاهای مرتبط :

جواب تصویر نویسی پایه هشتم صفحه 23