انشا 22 بهمن



انشا بییست و دوم بهمن ماه




برای ما ایرانی ها دهه فجر از دوازدهمین روز ماه بهمن تا بیست و دومین روز ماه بهمن ایام مبارکی است ، در گذشته بزرگتران و یا گذشتگان ما برای بیرون راندن شاه از سرزمینشان چه کوچترها و چه بزرگترانشان اقدام به راهپیمایی ، نشراعلامیه و شعار نویسی و… می کردند.

این راهپیمایی ها ، شعار دادن و نشر اعلامیه به آسانی انجام نمی گرفت ؛ چون اگر این افراد توسط نیرو های رژیم ستمگر مشاهده می شدند برای آن ها زندان ، مجازات و شکنجه های سختی را در نظر می گرفتند ، اما با وجود‌ چنین شرایطی مردم ایران هرگز عقب نشینی نمی کردند و به مبارزه با حکومت فاسد می پرداختند .




 

مردم ایران در آن زمان به وسیله ی رهبرشان امام خمینی و سخنرانی های ایشان هدایت می شدند تا چگونه عمل کنند با وجود این که امام در خارج از کشور در تبعید به سر می برد و همه مردمان خواستار بازگشت ایشان به کشور بودند اما اول باید شرایط را برای باز گشت ایشان مهیا می کردند.

 

دولت بختیاری‌ برای جلوگیری از ورود امام به کشور دستور به اشغال نظامی فرودگاه تهران توسط ارتش را صادر کرد و سپس فرودگاه های کل کشور را به مدت سه روز تعطیل کرد اما با اعتراضات گسترده که توسط مردم صورت گرفت دولت دستور به تخلیه نظامی فرودگاه را صادر نمود و شرایط برای باز گشت امام به ایران مهیا گردید.

 

چند روز بعد در بیست و دوم بهمن سال 1357 اعتراضات و درگیری هایی شدید و خونین بین مردم و نیرو های نظامی صورت گرفت که باعث شد حکومت شاهیانه متلاشی‌ گردد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد.

 

ما امروزه در این دهه کار های مختلفی برای یاد بود آن زمان انجام می دهیم ، در مسجد ها ، مدرسه ها ، و سازمان های دیگر با ایجاد نمایشگاه و به نمایش گذاشتن مطبوعات ، عکس ها و خبر های آن دوران ، دیگران را از بزرگترین دستاورد مردمان مسلمان ایران آگاه می سازیم.

 

نظر شما در مورد این انشا چی هست ؟ نظر بزارید ممنونم