انشا در مورد زلزله


زلزله یک بلای طبیعی می باشد و هر ساله در این جهان هزاران بار ممکن است در زمین یا در آب رخ دهد ؛ و در ایران تا اکنون هزاران زلزله رخ داده است که شدید یا‌ گاهی آرام و بدون دردسر ساختن برای انسان ها بوده است .




زلزله تا به امروز قابل پیش بینی شدن نیست که از هنگام به وقوع پیوستن آن مطلع شویم و شاید این گونه بهتر باشد برای این که در صورت پیش بینی شدن زلزله مردم یک کشور مدام در حال فکر کردن به زلزله می باشند و دیگر زندگی برای آن ها باقی نمی ماند.

 

اما راهکاری های برای مقابله با زلزله وجود دارد ، مثلا ساختمان هایمان ضد زلزله بسازیم ، همان گونه که مردمان ژاپن با رو به رویی زلزله با آنان ، از تجربه هایشان استفاده کردند و ساختمان هایی بسیار مقاوم بنا کرده اند که زلزله های قوی آسیبی به آنان نمی رساند. ولی در ایران با این که ساختمان های خوبی می سازند ، ویران شده و فرو می ریزند .

 

هنگامی که زلزله رخ دهد ، همه چیز در آن مکان مختل می شود و افراد بسیاری ممکن است جان خود را از دست بدهند یا مجروح شوند ؛ مانند زلزله ی که در ایران و شهر بم رخ داد و حدود 50 هزار نفر کشته و زخمی حاصلش بود .

 

بعد از این که زلزله ای در مکانی رخ داد همه ی مردم با تمام توان به کمک مردم آنجا می روند و یا وسایل مورد نیاز مردم زلزله زده را به آنجا ارسال می کنند تا آن ها بتوانند سریع خانه هایشان را بازسازی کنند و به زندگی سابق و شادشان باز گردند.

 

ما انسان ها باید اکنون و در این زمان از زلزله درس و نکته ای که می گیریم این باشد که هیچ انسانی از یک ثانیه ای بعد خود اطلاعی ندارد چرا که هر لحظه ممکن است حادثه ای مانند زلزله رخ دهد و همه چیز را نابود سازد.

 

 

نظر شما در مورد این انشا جی هست ؟ نظر بزارید ممنونم