انشا نشانه های خدا


انشا نشانه های خدا




موجودات و انسان ها همگی پدیده هایی هستند که پدید آورنده شان خداوند است و برای این که انسان ها بتوانند خالق خود را بشناسند ، خداوندشان برای آن ها نشانه هایی را در جهانی بزرگ بنا نهاده و به نمایش گذاشته است .





انسان ها اگر بخواهند خدای خود را بهتر مورد شناسایی قرار دهند می توانند با مراجعه کردن به خود آن را درک کنند به عنوان نمونه می توانند به صورت خود مراجعه کنند که خداوند به آنها چشم های زیبایی را هدیه داده است ؛ تا بتوانند با تماشای دیگر زیبایی های نعمت های خداوند ، لذت ببرند.

 

آسمان ، رعد و برق ، خورشید ، ماه و … همگی توسط خدا آفریده شده اند و آنها را برای بندگانش نشانه هایی قرار داده تا از آنها به وجود پروردگارشان پی ببرند و از خالقشان سپاس گذار باشند .

 

انسان ها برای سپاسگذاری از این نعمت های زیبای خداوند اقداماتی مانند ذکر گفتن را انجام می دهند ؛ و حتی پرندگانی که در اطراف ما وجود دارند خدایشان را به خاطر نعمت هایی که به آن ها داده است را شکر می کنند .

 

ما انسان ها نیز باید علاوه بر سپاسگذاری از خدواند اقداماتی را برای محافظت کردن از از آن ها انجام دهیم ، خدواند درختانی را بوجود آورده است و یا جنگل های بسیار بزرگ و زیبا را که انسان ها می توانند از آن ها استفاده کنند اما باید توجه داشته باشند که ممکن است همه ی نشانه های خدا که موجودات را هم شامل می شود را نابود و منقرض کنند و زمینه ی نا پسند کردن دنیا و نعمت های خداوند را بوجود آورند .

 

 

 

نظر شما در مورد این انشا چی هست ؟ نظر بزارید ممنونم